Hjælp til kort
Få svar på de oftest stillede spørgsmål i forbindelse med vores betalingskort.
Hvordan spærrer jeg mit kort?
Har du mistet dit kort eller din kode, kan du hurtigt og nemt spærre dit kort i netbank eller mobilbank. I netbank kan du også få genfremsendt din kode, hvis du blot har glemt den.
Har du ingen adgang til netbank/mobilbank, kan du ringe til os på:
+45 96 63 20 00 (hverdage ml. 10-16)
Udenfor vores åbningstid, kan du kontakte Nets på:
+45 44 89 29 29 (Visa/Dankort)
+45 44 89 27 50 (Mastercard)
Hvordan bestiller jeg et nyt kort?
Er dit kort gået i stykker, genbestiller du hurtigt og nemt dit kort i netbank, hvor du også kan bestille et nyt kort til en af dine konti.
Ved udløb af dit kort, sender vi dog automatisk et nyt kort i måneden før, det udløber.
Hvornår får jeg mit nye kort?
Der går 1-2 uger fra du har bestilt dit kort, til du modtager det med posten. Vær opmærksom på at dit navn skal stå på postkassen, ellers må postvæsenet ikke aflevere brevet med kortet.
Hvad gør jeg, hvis mit kort er blevet misbrugt?
Du kan gøre indsigelse, hvis du opdager kortbetalinger på din konto, som du ikke kender til eller ikke kan godkende.
Hvor meget kan jeg hæve på mit kort?
Når du bruger dit kort, er der nogle beløbsgrænser, du skal huske. Du kan nemlig ikke hæve ubegrænset på dit kort. Hverken i Danmark eller i udlandet.
Se hævegrænser for Visa/Dankort
Se hævegrænser for Mastercard Debit
Se hævegrænser for Mastercard med kredit
Kan jeg spærre for, at kortet bruges på nettet?
Det kan du på Mastercard, men ikke på Visakort.
På dit Mastercard kan du både vælge, om dit kort skal bruges på nettet, men også i hvilke lande, dit kort skal kunne bruges.
Er du blevet udsat for svindel?
Er du blevet udsat for svindel eller er nogen kommet i besiddelse af dine personlige oplysninger? Få overblik over, hvad du skal gøre her
Har du fået spærret din pinkode?
Kan du stadig huske din PIN-kode til dit kort, men har fået din PIN-kode spærret efter 3 forkerte forsøg, så kan PIN spærringen ophæves i netbank/mobilbank.
Hvordan genaktiverer jeg et kort?
Hvis du får brug for at genaktivere et kort, skal du kontakte Kundeservice eller din filial.
Hvornår kan mit barn få et kort?
Dit barn kan få et kort, når det er 8 år. Du kan læse mere her.