Bankkunder skal vise legitimation

Hvidvaskloven pålægger os, at vi løbende indhenter og registrerer legitimation på alle vores kunder. Det gælder både nye og eksisterende kunder – uanset om du har været kunde i banken længe. Du kan også blive bedt om at vise legitimation, når du sætter kontanter ind eller foretager andre kontante handlinger i banken.

Få svar på, hvorfor vi stiller spørgsmål her

Åbn Finansrådets folder "husk legitimation" 

Send din legitimation via netbank

Vi beder om legitimationen via en besked i netbank. Her kan du på en sikker måde sende et billede af forsiden af både dit sundhedskort og dit kørekort eller pas.

Er du foreningskunde?

Hvis du er foreningskunde, kan du indlevere legitimation via Unioo. Læs mere her.

Har du ikke adgang til netbank?

Hvis du ikke har adgang til at indsende legitimation via netbank, kan du sende det som en sikker mail. Læs mere her.

Bemærk venligst, at legitimationen ikke må være udløbet.

Har du hverken et gyldigt kørekort eller et gyldigt pas, kan du anvende en anden type af gyldig legitimation. Det kan f.eks. være et offentligt udstedt legitimationskort/ID-kort, opholdstilladelse, dåbs-/navneattest, personattest eller vielsesattest. Vi skal have en af de nævnte former for legitimation sammen med en kopi af sundhedskort eller din seneste årsopgørelse fra SKAT.

Dansk Pas og kørekort

Eksempler på legitimation (modelfoto af fiktiv person)